SHADOW - SANSA SPRE INDEPENDENTA!

Educatia are puterea sa schimbe vieti. Oportunitatile de socializare si dezvoltare de care avem parte datorita educatiei, sunt esentiale in formarea noastra ca oameni. Insa nu toti beneficiem de de conditiile favorabile pentru a profita de acest lucru. Printre noi se afla tineri care, desi inrolati in scoli, nu invata eficient. Proiectul este necesar pentru a incuraja oferirea de sanse egale la educatie si indreptarea copiilor cu nevoi speciale spre invatamantul de masa. Certificatul CES (cerinte educationale speciale) este, deocamdata, doar o eticheta pusa copiilor cu nevoie speciale, fara a se tine cont, in proportie de 70%, de curricula adaptata si de ajutor pentru a face fata responsabilitatilor educationale. In cadrul Asociatiei Zori Kids avem in terapie copii detinatori de CES care sunt integrati in invatamantul de masa. Cu multa pregatire, in timp, incepand cu un an inainte de intrarea la cursuri, am reusit sa acumulam cunostiintele necesare curriculei scolare. Pentru ei, acest lucru este un pas mare, de multe ori dificil, au dificultati de relationare, socializare si integrare in mediul social, multi nereusind sa mentina invatamantul de masa, se simt marginalizati, neintegrati si nu stiu, fara ajutor, cum sa faca fata acestui lucru.

Proiectul isi propune sa aduca la independenta si la atingerea potentialului maxim fiecare copil implicat in program. Dorim sa venim in sprijinul lor si sa facem integrarea in scolile de masa cat mai usoara, pentru ei, pentru familiile din care provin, pentru dascalii implicati in procesul de educare, dar si pentru colectivul scolar integrant.

Actiunile vor include, neexcluzand alte linii, colaborarea cu unitatile de invatamant pentru a oferi sanse egale la educatie fiecarui copil, indiferent de posibilitatile sale de invatare, participare si dezvoltare, colaborarea cu cadrele didactice sa accepte copii cu cerinte educationale speciale si astfel sa fie asigurata dezvoltarea unui mediu educational incluziv, dezvoltarea in cadrul grupului de elevi a sentimentelor de toleranta, intelegere si sprijin, discutii cu parintii elevilor pentru a sprijinii dezvoltarea unui mediu educational incluziv, diversificarea materialelor ajutatoare. La aceasta data, in orasul Reghin toate scolile din invatamantul de masa integreaza elevi cu cerinte educationale speciale, insa este nevoie in continuare de actiuni sustinute pentru dezvoltarea acestui mediu educational inclusiv. Obiectivele specifice ZORI KIDS, pe termen mediu si lung, cuprind asigurarea participarii totale si active la viata comunitatii a tinerilor si adultilor cu nevoi speciale si prin finalizarea educatiei lor formale, asigurarea asistentei permanente si continue pentru copiii cu nevoi educationale speciale in scopul conducerii lor catre o viata independenta, conform propriilor lor capacitati, evitarea si eradicarea oricaror tipuri de discriminari catre persoanele cu handicap sau deficiente.

Localitatea Reghin, judetul Mures, este deservita de 1 centru scolar de educatie incluziva si alte 12 unitati de invatamant. Momentan, la nivel de comunitate, aceasta problema este lasata doar in seama parintilor si a organizatiilor non-guvernamentale. Lipsa totala de persoane shadow face ca acest proces sa fie si mai greu. Nu ne propunem sa crestem o generatie de shadow, ci sa pregatim copiii in centrul nostru astfel incat sa nu fie nevoie de shadow decat in cazuri exceptionale si pe perioade limitate de timp.

Un shadow bun este cel de care copilul nu mai are nevoie întrucât a ajuns la independență.